ניקוי חלונות בגובה

ניקוי חלונות בגובה

ניקוי החלונות של הבניין, המשרד או הבית שלנו הם חלק בלתי נפרד מהניקיון והאסתטיקה במקום. כאשר מדובר במבנים ציבוריים או עסקיים כמו בנייני משרדים, בנייני ממשלה, קניונים, מפעלים, מוסדות חינוך, בנייני משטרה, בנייני עירייה ועוד מבנים רבים אחרים – הניקיון הוא מאוד חשוב וגם התצוגה החיצונית של איך המבנה נראה משפיעה על המוניטין של היושבים במקום. על כן, החלונות אשר משמשים כחזית של הבניין או חלק גדול ממנו – צריכים להיות נקיים ומבריקים בכל חודשי השנה.

מדוע חשוב בכלל לנקות חלונות בגובה?

החלונות הרי נמצאים בגובה רב, הרבה יותר מגובה האדם וסביר להניח שאנשים רבים לא מייחסים חשיבות לחלונות הגבוהים. ובכן התשובה שלנו לזה היא שאנשים שאינם מתעניינים במי שיושב בבניין לא מתייחסים לחלונות הללו. כלומר, אם מדובר בבניין משרדים והוא יהיה מטונף כלפי חוץ עם חלונות מלאים באבק, חול, בוץ ולכלוך שהשאיר אחריו הגשם, הרי שהבניין וכל היושבים בו ייחשבו כלא מטופחים, כאלה שלא אכפת להם מאיך שהסביבה שלהם נראית וזה יוריד מהיוקרה של הבניין, מהניקיון והאסתטיקה שלו, מהרצון של אורחים להיכנס אליו ועוד.

איך מנקים חלונות בגובה רב?

יש שתי דרכים עיקריות לנקות חלונות בגובה רב: האחת באמצעות סנפלינג מראש הבניין והשנייה באמצעות מנוף מעלית מיוחד.

מנוף מעלית מיוחד – מדובר במכשיר הבנוי בצורת מנוף רצפתי עם משטח עמידה מרובע קטן הנמצא בקצב העגורן. השימוש במכשיר הוא כמעין מעלית ניידת כאשר המנקה עומד על משטח העמודה, קשור אליו בכבלי אבטחה (יש כמובן גדר ברזל העוטפת את המשטח) והמעלית עולה בלחיצת כפתור כך שהמנקה מפעיל אותה באמצעות שלט שנמצא עליו ויכול לבצע את הניקיון בהתאם לקצב ולצרכים שלו. החיסרון של מנוף זה הוא שבדרך כלל הוא מוגבל בגובה אליו הוא מגיע.

ניקוי חלונות בגובה באמצעות סנפלינג – בשיטה זו משתמשים בכל הגבהים ובמידה וניתן לקבע מכשור סנפלינג מקצוע בראש הבניין כמובן. יתדות התמיכה נמצאים בגג ובאמצעות ציוד סנפלינג מקצועי וחבלים הקשורים לגופו, יורד המנקה מן הגג בהתאם לגובה שהוא צריך ומבצע את עבודת הניקיון.

מי מוסמך לנקות חלונות בגובה?

כמובן שעבודה זו כרוכה בסיכון רב ולכן לא כל אחד יכול לבצע עבודה. על המנקים המבצעים את העבודה להיות בעלי הכשרה מקצועית עם אישור עבודה בגובה. כמו כן העובדים יעברו הכשרות מקצועיות בסנפלינג ובעבודה בטוחה עם ציוד זה. לבסוף חשוב גם שהעבודה תתבצע כמו שצריך ולכן האנשים המספקים את השירות צריכים לא לפחות מגובה ולהיות בראש צלול כאשר מבצעים את העבודה.

כל כמה זמן נצטרך לנקות את חלונות הבניין?

התשובה לכך תלויה בכם. בניין הרוצה לשמור על עצמו נקי ומצוחצח לאורך השנה כולה טוב לנקות את החלונות שלו מבפנים ומבחוץ לפחות כמה פעמים בשנה. ישנם בעלי מבנים המזמינים את השירות רק פעם או פעם בשנה בהחלפת העונות או לאחר הגשם הראשון וכו'.